Trenduri în recrutare și managementul talentelor
Deja nu mai este un trend, trăim în era angajaților nu a angajatorilor.
Nu mai merge training-ul clasic. Trendul este spre vloging și spre „Experiențe de învățare”.
Întrebarea acum este „Cum să vinzi un job?”, „Ce l-ar face fericit pe un developer java senior, unul middle, o secretară, un economist sau pe un șofer, ca să lucreze la noi?”
Top 5 abilitatăți „soft” pe care le-am observat la companii că le caută în 2019 sunt:
- Creativitatea,
- Persuasiunea,
- Colaborarea,
- Adaptabilitatea
- și Managementul Timpului. În ordinea asta. 🙂
I-ai întrebat vreodată pe colegii tăi cum se simt, dacă vin cu plăcere la munca SAU ce anume îi face fericiți SAU dacă starea lor de sănătate este bună?
Știai că în Europa 49.9% din absențele de la muncă sunt datorate afecțiunilor musculo-scheletice sau că problemele de sănătate fizică, emoțională, stres și epuizare psihică a angajaților răspunde de 66%-71% din pierderea profitabilității sau că fiecare al 4-lea adult din UE este afectat de tulburări mintale?
Am observat că:
- din ce în ce mai multe companii chiar dacă au departamente de recrutare internă lucrează și cu contractori sau furnizori de servicii de recrutare și suport. Companii cu 350 de angajați care recrutau doar 5% din angajații noi, acum 3 ani, cu contractori externi, ACUM recrutează 20% din angajații noi prin contractori.
- companiile au început din ce în ce mai mult să-și lase angajații să-și aleagă beneficiile. Gen, propun 20 de beneficii din care pot alege angajații un număr de beneficii sau un mix de o anumită valoare. Din ce în ce mai multe companii au început să măsoare experiența în recrutare, experiența avută în onboarding, iar din 3 în 3 luni măsoară satisfacția angajatului și a managerului. Am observat că încep să se folosească din ce în ce mai mult soluții software gen BambooHR sau Culture Amp.
- în IT candidații sunt motivați să lucreze pe ultimile tehnologii. Vor să meargă la cele mai tari conferințe. În IT e un trend ca un candidat să-și dorească să lucreze la companii la care lucrează și prietenul lor. Tot aici am observat că atrag evenimentele de „sharing” tehnic deschise către toată lumea.
În companiile în care am văzut că se face performanță este foarte clar „Cum arată performanța ta acum?”, „Cum vrei să arate în 6 luni performanța ta ?”. Este clar „Ce este la business manageri?”, „Ce este la HR?” și „Ce este în câmpul care nu depind de cele 2 poluri?”.
Managerii își dau seama din ce în ce mai mult că recrutarea este foarte importantă. Au început să conștientizeze că daca recruteaza prost își generează probleme în organizație. Probleme care sunt mai greu și mai scump de corectat decât problemele generate din zona de recrutare.
În:
- IT și producție am observat un trend de „deschidere” la oportunitatea de a recruta colegi peste 50 ani.
- centrele de servicii suport am observat un trend pe angajarea coechipierilor cu vârste din ce în ce mai mici.
Ne place că am văzut companii care au creat un ghid de angajament organizațional pentru ca toți colegii să aibă resursele să dea 100% în organizație. Ne plac companiile care în 2019 și-au dat seama că focusul companiei este pe performanță si fericirea este responsabilitatea fiecăruia. Aceste companii au învățat să iasă din „oceanul roșu” în care se „bat” toate companiile pe candidați, văd ce-i fac fericiți pe candidați și creează un „ocean albastru”.
Din ce în ce mai multe companii aplică concepte eficiente de leadership: înțeleg angajații, îi inspiră și îi valorizează. Aceste companii au început să înlocuiască chestionarele de satisfacție cu chestionare de cultură. Tot aceste companii și-au dat seama că angajamentul este similar cu motivația, și-au dat seama că ce pot să facă în primul rând este să recruteze oamenii potriviți, potrivirea culturală este esențiala. Și-au dat seama că responsabilitatea managementului este să creeze acel mediu în care oamenii să aiba angajament, în care managementul înțelege ce vor angajații și le dau lucrul acesta.
Strategia operațională de resurse umane a început să se facă împreună cu angajații. Au început să apară din ce în ce mai mult lucruri gen, vinerea scurtă, zile libere și programe de dezvoltare competențe făcute împreună cu angajații. În companii din industrii diferite am observat că angajamentul măsurat prin sondaj anual a început să fie măsurat mai agil, lunar, trimestrial sau semestrial.
Un trend în 2019 în recrutare este ca din ce în ce mai multe companii să fie deschise, astfel în procesul de recrutare filtrarea să fie făcută cu mai multe teste nu neapărat cu interviuri față în față.
Un articol de Severin Sânzianu de la Premian.
Ce face Severin Sanzianu și echipa Premian?
Echipa Premian oferă servicii de recrutare și suport de peste 10 ani în toate orașele din România și clienți din 8 industrii. În majoritatea cazurilor companiile care lucrează cu ei au echipe de recrutare internă și apelează la ei pentru niveluri middle, seniori sau pentru candidați cu abilități nișate. Apelează la Premian când țintesc să ocupe aceste poziții în 1 până la 3 luni. Ei țintesc să identifice calitatea pe care o doresc companiile și să o livreze cu succes.
Date de contact, Severin Sanzianu:
0735519633
severin@premian.ro
www.premian.ro