Cum să bugetezi SMART pentru afacerea ta?
Știi că stabilirea unui buget este un ingredient cheie care contribuie la succes? Știi că poți să ai cei mai calificați coechipieri, echipamentele cele mai dotate, o echipă de vânzări de top, un program de publicitate/marketing extraordinar, dar dacă nu ai un plan financiar corespunzător, compania ta este destinată eșecului?
Primul pas în creearea unei companii de succes este stabilirea bugetului, deoarece:
Ajută la gestionarea banilor;
Ajută la identificarea problemelor înainte ca acestea să apară;
Ajută la îndeplinirea obiectivelor;
Îmbunătățește procesul de luare a deciziilor;
Crește motivația angajaților;
Ajută la menținerea sub control a costurilor.
Costurile
Mulți proprietari de afaceri care sunt la începutul carierei, încep planul de buget prin determinarea veniturilor totale care urmează să fie. Știind doar veniturile anuale nu ne oferă o strategie de stabilire a prețurilor serviciilor și nici nu arată o disciplină a cheltuielilor. Venitul estimat este ceva ce nu poate fi controlat, din moment ce nu se știe câte locuri de muncă se pot oferi sau cât de mult din venitul realizat nu se poate concretiza din cauza unor factori care nu pot fi controlați. Pe de altă parte, cheltuielile pot fi controlate. Se poate decide cât de mult se dorește a cheltui, cunoscând nevoile minime.
Procesul bugetar începe și se termină cu un sistem detaliat și organizat în diverse categorii, apoi utilizându-se aceste sume de cheltuieli pentru a determina valoarea veniturilor necesare pentru a plăti cheltuielile, lăsând suficient la sfârșitul anului, pentru un profit.
Costurile Directe
Prima parte a unui buget este reprezentată de costurile directe, care sunt cheltuielile realizate în mod specific pentru proiectele companiei. În această arie pot fi incluse materiale, manoperă, subcontractori, dacă este cazul. Poate include, de asemenea, închirierea oricărui echipament care ar putea fi necesar pentru a finaliza proiectele.
Angajatorul, pe lângă salariul pe care îl plătește angajatului, e necesar să suporte și costurile din următoarele categorii:
taxe medicale
taxe aferente securității în muncă și situației de urgență
taxe aferente bugetului de stat și bugetului de asigurări sociale
ore suplimentare
concediile medicale
După ce se adună aceste bugete, se obține o imagine mai clară a bugetului de a începe o afacere.
Costuri fixe
Fiecare afacere are costuri pe care le suportă, indiferent de nivelul de activitate al companiei. Costurile fixe includ cheltuieli pentru elemente cum ar fi:
Salarii
Cheltuieli cu dobânda
Chirie și utilități
Abonament telefonic
Publicitate și marketing
Echipamente
Costuri Variabile
A treia categorie de cheltuieli se numește cheltuieli variabile, deoarece aceste cheltuieli se modifică pe măsură ce nivelul afacerii crește. În plus, ele tind să rămână aproximativ același procent din costurile directe. Cu alte cuvinte, în cazul în care costurile directe cresc de la un an la altul cu 15%, este probabil că un grup de costuri variabile va crește, de asemenea, aproximativ 15%.
Un exemplu al costurilor variabile este costul cheltuielilor de deplasare. Atunci când activitatea de afaceri crește, o companie este mult mai probabil să aibă angajați care călătoresc în mai multe locații de lucru pentru întâlnirile cu clienții. Alte elemente pe care le putem include în categoria costurilor variabile sunt:
Întreținerea și reparația vehiculului
Cheltuielile de birou
Papetăria
Tipărirea
Publicitatea și marketing-ul
Costurile directe, costurile fixe și costurile variabile sunt identificate ca fiind cele mai importante componente ale unui buget. În primul rând este un exercițiu valoros care determină un proprietar de afaceri să identifice în mod corect toate costurile pentru inițierea unei afaceri. Dar, mai important, se utilizează informațiile pentru a ajuta la stabilirea prețurilor pentru produsele și serviciile companiei.
Postăm articole cu tema Consultanţă financiară pentru că oferim:
1. Servicii de Accounting and Payrol;
2. Servicii de Audit Dosar Personal;
3. Consultanţă Sistem Legal.
Date contact echipa Premian: 0735 519 633, contact@premian.ro