Cele 5 greșeli care m-au învățat cum să recrutez
2/5 – Cecilia
Liz Ryan continuă să împărtășească din experiența de recrutare, continuând cu Cecilia și Gaspard.
”Am angajat o persoană, să îi spunem Cecilia, pentru a lucra atât cu directorul financiar cât și cu avocatul companiei. Cecilia era încântătoare și echilibrată. Era o persoană pozitivă,conștiincioasă și muncitoare.
După câteva săptămâni, a devenit evident că Ceciliei îi lipsea din delicatețea socială. Era calificată în ceea ce privea toate activitățile pe care le realiza, exceptând interacțiunea cu oamenii. Abilitatea sa de a interacționa cu clienții, fie telefonic sau față în față, era sub cerințele job-ului.
A mai scris e-mailuri la fostele ei job-uri, însă modul în care scria era sub așteptări. Era nevoie să i se reamintească să spună ”Te rog” și ”Mulțumesc” atât în formă scrisă cât și vorbită.
Din fericire, s-a găsit un alt post pentru ea în departamentul de contabilitate, unde mare parte din persoanele cu care interacționa erau colegi și nu clienți sau furnizorii ai companiei. Cecillia se descurca foarte bine la noul ei post. ”Am verificat persoanele de referință ale Ceciliei, am ținut legătura cu ea pe durata procesului de recrutare/angajare – așadar ce a mers prost?”
Pe durata procesului de recrutare, ai tot timpul din lume să compui e-mailul perfect. La job-ul propriu zis, nu ai. Cecilia se descurca de minune, atât timp cât se putea pregăti cu atenție pentru fiecare interacțiune verbală sau scrisă, dar în majoritatea job-urilor, nu ai timp.
Astfel, am învățat să adresez întrebări de tipul ”Cum ai gestiona asta?”, candidaților pentru job-uri care implică multa comunicare.
Dacă aș fi întrebat-o pe Cecilia ”Cum i-ai răspunde unui client, la telefon, care este iritat din cauza unui colet pierdut?” sau ” Cum ai răspunde, pe e-mail, unui furnizor care dorește să se întâlnească cu directorul financiar?”. Mi-aș fi dat seama că Celia ar face față cu greu unor taskuri care implică comunicarea cu clienți/furnizori.
3/5 – Gaspard
Gaspard a intrat in departamentul de Inginerie. Am discutat cu el o dată sau de două ori în primele 3 luni. Se apropia aniversarea celor 90 de zile, așa că l-am întrebat ”Cum ți se pare până acum job-ul?”.
Gaspard mi-a răspuns ” E în regulă, dar mi-am îndeplinit responsabilitățile ca Inginer. Am acceptat acest post ca să am un punct de plecare spre alte job-uri. Verific care sunt pozițiile noi în fiecare zi. Vreau să intru în departamentul de Product Management.”
Inima mi-a stat în loc pentru o secundă, ascultând planul său. L-am întrebat dacă a citit materialele pe care i le-am trimis cu privire la noul job și i-am comunicat că e necesar să rămână un an pe poziția pe care este, înainte de a se transfera în alt departament.
”Ce? Nu aș fi acceptat job-ul dacă aș fi știut asta.”
” Îmi pare rău că ești dezamăgit. Uită-te la training-ul la care ai participat. Nu ar face sens să aducem o persoană nouă pe postul tău, pentru ca el să plece 3 luni mai târziu, în alt departament.”
Gaspard nu a părut prea încântat. Am discutat cu managerul lui și mi-a spus că Gaspard ar putea fi un angajat foarte bun, însă atenția lui este îndreptată spre noile job-uri. Este iritant pentru colegii lui, cărora le place job-ul lor. Cred că Gaspard a acceptat acest post doar pentru a avea o portiță de intrare în companie.”
Era adevărat. Am vorbit și cu alți manageri ”Tipul nou, m-a întrebat de job-urile disponibile în departamentul meu. I-am spus că dacă va face totul foarte bine în departamentul de Inginerie, vom auzi cu toții.”
Gaspard a mai rămas în jur de 6 luni.
Am învățat să anticipez întrebări precum ”Cât timp e necesar să rămân pe un post, înainte de a putea aplica pentru un altul, în alt departament?”, pe care le-ar putea avea candidații, dar pe care nu le adresează.
Sursă articol:
http://www.forbes.com/sites/lizryan/2016/11/03/the-five-hiring-mistakes-that-taught-me-how-to-recruit/#1e252f313044
Postămarticole pe tema Resurselor Umane pentru că oferim:
1.Servicii de Recrutare;
2.Servicii de Administrare de Personal;
3.Servicii de Consultanţă în sistem legal.
Date contact echipaPremian: 0735 519 633 , contact@premian.ro .