Angajezi? Evită următoarele 5 greșeli
Procesul de angajare nu este unul ușor. Josh Bersin, fondatorul Bersin by Deloitte, susține că ”principalul cost” pe care îl are o firmă atunci când pierde un angajat, este de fapt un triplu cost:
*include costul de angajare al unui nou angajat (promovare, screening, interviuri, angajare),
*perioada de acomodare a noului angajat cu noua companie
*instruirea noului angajat
În mod similar, Zane Benefits spune că de fiecare dată când un angajator își înlocuiește un angajat, costul e de la 6 până la 9 salarii ale poziției respective.
Acești factori, combinați, conduc la accentuarea importanței unei puternice strategii de recrutare pentru tipurile de companii. Fie că angajezi pentru o companie mică sau mare, e necesar să iei acești factori în considerare pentru a evita următoarele greșeli.
Să fii prea limitat în alegerile tale
Una din cele mai frecvente greșeli în angajare este alegerea unor candidați asemănători, conform lui Paul Wolfe, vice președinte al departamentului HR din cadrul Indeed.
”Gândește-te la diversitate când vine vorba de vârstă, experiență, istoric, rasă și gen, toate contribuie la diversitatea ideilor. Acestea contribuie la succesul organizațiilor și la dezvoltarea acestora.”
Conform American Express OPEN, compania ta va deveni mai interesantă cu oameni mai diferiți și poți atrage noi talente de peste tot din lume. O companie care are un program puternic de diversitate, va avea o bună reputație pentru că va fi văzută ca fiind corectă și imparțială în angajare.
”Nu căuta pe cineva care să fie exact ca ceilalți membri din echipa ta – să nu îți fie teamă să aduci pe cineva care te va provoca; un punct de vedere din afară poate fi exact de ce are nevoie compania ta”, spune Wolfe.
Să te încrezi în primele impresii
Ted Karkus, președintele laboratoarelor ProPhase, spune că angajatorii, deseori, evaluează subiectiv candidații: dacă le place sau nu de ei, în loc să verifice dacă candidatul ar putea îndeplini cu succes responsabilitățile postului. Deși nu poți ști sigur cum se va descurca un nou angajat, poți diminua riscul unei angajări fără succes, neluând în calcul primele impresii în decizia ta.
”E dificil să consideri că o strângere de mână fermă și un contact vizual bun înseamnă că acea persoană e foarte competentă”, a adăugat Jason Berkowitzz, business development executive la IBM Smarter Workforce. E de preferat ca managerii să încerce să își contracareze propria primă impresie. Dacă îți place cineva, caută motive care l-ar face nepotrivit pentru job, dacă îți displace, caută motive care îl fac potrivit pentru post.
Să fii indecis cu ceea ce îți dorești
”Este important să detaliezi cerințele job-ului și caracteristicile personale dorite, creând o listă de bifat pentru angajare, care poate fi folosită în screening-uri și interviuri pentru a determina dacă un candidat poate îndeplini cerințele postului.”
Fă o listă cu responsabilitățile job-ului și o listă de skill-uri, cunoștințe, experiență și talentul de care o persoană are nevoie pentru a îndeplini cu succes sarcinile, la nivelul așteptărilor. Cu o idee clară a ceea ce ai nevoie, va fi mai ușor să vezi acele skilluri în candidat.
O procedură de angajare neclară
Una din cele mai frecvente greșeli pe care o companie le face este să eșueze în definirea procedurii de angajare, înainte de căutarea propriu-zisă. O procedură neclară creează confuzie atât pentru manager cât și candidat. Fă selecția inteligent pentru a conduce la dezvoltarea afacerii, în timp ce oferi o experiență de lucru prozitiv pentru întreaga echipă.
Să uiți să evidențiezi cultura organizațională
”Marea majoritate dintre noi petrecem mai mult timp la lucru decât cu familiile sau prietenii noștri, așadar oamenii caută un mediu în care să se simtă confortabil sau să aibă anumite beneficii care să funcționeze și cu viața personală”, a adăugat Wolfe.
Fii concis cu intențiile și condițiile de angajare, poate fi diferența dintre o angajare de succes și un joc financiar.
Sursă articol: http://www.businessnewsdaily.com/5827-employer-hiring-mistakes.html
Postăm articole pe tema Procesului de Recrutare pentru că oferim:
1.Servicii de Recrutare;
2.Consultanţă pe Managementul Performanţei;
3.Coaching de Carieră.
Date contact echipa Premian: 0735 519 633, contact@premian.ro.