Cum îți sunt restabilite conexiunile neuronale prin transmiterea unei nemulțumiri

Good luck

Cercetările arată că, cei mai mulți oameni se plâng o dată pe minut în timpul unei conversații obișnuite. Este tentant, deoarece protestând, omul se simte bine, dar la fel ca multe alte lucruri care sunt plăcute, cum ar fi fumatul, nemulțumirile nu sunt bune pentru tine.

Creierul tău iubește eficiența, iar atunci când se repetă un comportament, cum ar fi stările de nemulțumire, neuronii se ramifică unul pe altul pentru a facilita fluxul de informații. Acest lucru permite ca acest comportament să se repete în viitor atât de ușor, că de fapt nici măcar nu ți-ai putea da seama că o faci.
Nu poți da vina pe creier. Cine ar vrea să construiască un pod temporar de fiecare dată când trebuie să traverseze un râu? Are mai mult sens construirea un pod permanent. Astfel, legăturile dintre neuroni devin permanente.

Nemulțumirile repetate determină creierul ca pe viitor sa protesteze mai mult. De-a lungul timpului, constați că este mai ușor să fii negativ decât să fie pozitiv, indiferent de ceea ce se întâmplă în jurul tău. Acesta devine comportamentul tău implicit, care schimbă modul în care oamenii te percep.
Nemulțumirile dăunează și altor zone ale creierului. Cercetătorii de la Universitatea din Stanford au demonstrat că plângerile au implicații negative asupra gândirii inteligente și a capacității de soluționare a problemelor. Acestea au de asemenea un impact negativ asupra sănătății.
Atunci când te plângi, corpul tau eliberează cortizol, hormonul stresului. Acesta este responsabil cu dirijarea oxigenului în sânge și de nivelul de energie. De asemenea, cortizolul suplimentar eliberat plângându-te frecvent afectează sistemul imunitar și face creierul mai vulnerabil la accidente vasculare cerebrale.

Nu ești doar tu…
Din moment ce ființele umane sunt în mod inerent sociale, creierul nostru în mod natural și inconștient, imită stările celor din jurul nostru, în special oamenii cu care ne petrecem o mare parte din timp, cum ar fi de exemplu colegii de la muncă. Acest proces se numește oglindire neuronală și este baza pentru abilitatea noastră de a simți empatie. Trebuie să fii precaut cu privire la petrecerea timpului cu oameni care se plâng despre tot. Cei care se plâng doresc ca oamenii să se alăture lor, astfel încât aceștia să se poată simți mai bine.
Soluții
Există două lucruri pe care le poți face atunci când simțiți nevoia de a vă plânge.
Acestea sunt reprezentate de cultivarea unei atitudini de recunoștință, respectiv a unei atitudini pozitive. Astfel, atunci când simți că te plângi, schimbă atenția la ceva pentru care ești recunoscător. Dedicând timp pentru a conștientiza lucrurile pentru care ești recunoscător, nu este doar un lucru indicat, ci reduce hormonul stresului cu 23%. De fiecare dată când vă confruntați cu gânduri negative sau pesimiste, utilizați acest lucru ca un indiciu pentru a schimba ceva. În timp, o atitudine pozitivă va deveni un mod de viață și astfel veți fi mai productivi.
Începeți cu ceva pozitiv. Ar putea părea contraintuitiv a începe o plângere cu un compliment, însă pornind cu un gând pozitiv împiedică persoana cealaltă să devină defensivă.

Fii specific. Atunci când ne plângem, cea mai mare greșeală pe care o putem face este să ne gândim la fiecare incident minor din ultimii ani; e important să luăm în calcul doar situația actuală și să fie cât mai specific posibil. În loc de a spune: „un angajat al tău a fost grosolan cu mine”, descrie exact ceea ce a făcut angajatul care părea nepoliticos.

Finalizează într-un mod pozitiv. Dacă terminați reclamația cu „eu nu fac cumpărături aici din nou,” persoana care ascultă nu are nici o motivație de a acționa asupra reclamației. În schimb o atitudine precum:”mi-ar plăcea să lucrezi la acest lucru, astfel încât să menținem relația noastră de afaceri intactă” poate conduce la rezultatul dorit și la îndepărtarea sursei generatoare de nemulțumire.

Sursă articol: http://www.huffingtonpost.com/dr-travis-bradberry/how-complaining-rewires-y_b_13634470.html

Postăm articole legate de Consultanţă pentru că oferim:
1. Coaching de performanţă;
2. Coaching de carieră;
3. Servicii de Consultanţă în sistem legal.

Date contact echipa Premian: 0735 519 633, contact@premian.ro .