Elon Musk, co-fondator Tesla Motors: Cum să fii un lider bun
Atunci când agajații trec peste cuvântul șefului sau iau decizii fără să întrebe, de obicei, ies scântei.
Nu te enerva și nu te certa cu ei. Această situație poate deteriora acțiunea firmei, poate încetini vânzările sau poate cauza probleme legate de sănătatea fizică și psihică a angajaților. Totuși, ceva este necesar să faci. Elon Musk le-a trimis o scrisoare atunci când politica vânzărilor i-a fost încălcată: „Fără negocieri. Fără reduceri”.
Mai jos regăsiți adevăratul leadership explicat într-o scrisoare remarcabilă trimisă de Elon Musk către angajații săi.
„Înainte de toate, vreau să vă felicit pentru partea importantă pe care o reprezentați în această companie.
Este absolut necesar să alătur, încă de la început politica firmei noastre, pe care o folosim neschimbată de 10 ani, din momentul în care s-au pus bazele acesteia: «Fără negocieri. Fără reduceri». Acest lucru fundamental integrității noastre a fost menținut chiar și în timpul recesiunii din 2008/2009.
Este bine să oferi o reducere la achiziționarea unei mașini al cărei model este mai vechi, în cazul unui test de verificare sau dacă este deteriorată înainte de livrare. Tot ceea ce noi realizăm aici are un preț bine atribuit fiecărui vehicul. În orice caz, ceea ce vreau să spun este că niciodată – și asta înseamnă NICIODATĂ- nu se acordă o reducere unei mașini care va ieși din fabrică în condiții bune, cel puțin până nu i se va prezenta un motiv rațional bine întemeiat. Eu plătesc întotdeauna prețul întreg atunci când îmi cumpăr o mașină pentru că respect politica firmei respective, și astfel, indiferent că vine un membru al familiei mele, un prieten sau o celebritate, aplic același regim.
Nu cred că poate cineva să explice, plauzibil, unui client de ce el a plătit prețul întreg pentru un lucru, în timp ce alt client a beneficiat de o reducere, pentru același lucru. Nu este corect și este bine să știți că fie câștigăm într-o manieră dreaptă și corectă, fie pierdem cu onoarea intactă și ne acceptăm consecințele.
De asemenea, am întrebat grupul nostru de finanțe, să mă asigur că avem doar o mașină livrată cu reducerea de un sfert. Aceștia îmi vor raporta fiecare caz în care o mașină va fi vândută în afara prețului stabilit.
Cu toate că acesta este un caz minor, este mult mai bine dacă nu există.
Îmi pare rău dacă am folosit un limbaj prea draconic. Vreau să știți că eu sunt mândru de munca pe care o depuneți, dar să luați în calcul faptul că integritatea noastră ca și companie depinde de voi, de noi toți. Clienții au nevoie să știe că pot avea încredere deplină în Tesla, că aceasta face lucrurile corecte.
Mulțumesc,
Elon.”
Ce se poate deduce din scrisoarea lui?
- A început prin a recunoaște că angajații companiei realizează o treabă excelentă și că este mândru de ei. Leaderii buni aduc în discuție realizările, menținând moralul ridicat și în locul criticilor, utilizează complimente.
- Explică situația folosind un limbaj direct și oferă exemple exacte. Se asigură că au înțeles ceea ce s-a întâmplat și că nu vor mai exista pe viitor asemenea probleme oferind exemple din politica firmei de la începutul existenței ei.
- Este axat pe o singură problemă și pe explicarea ei. Astfel, mesajul acestuia nu se transformă într-o listă de plângeri.
- Descrie stadiul în care se află afacerea și își asumă responsabilitatea pentru ceea ce s-a întâmplat. Se gândește la soluții pentru ca lucrurile să se îmbunătățească.
- Anunță că se va ocupa personal de verificarea tranzacțiilor.
- Încheie cu o notă personală în care le mai spune încă o dată angajaților că este mândru de ei în scopul apărării moralității și integrității angajaților săi.
Așadar, comunicarea expresivă și clară este un punct necesar pentru crearea unei companii unite, stabile și cu angajați pozitivi și deschiși.
Postăm articole pe tema Leadershipului deoarece oferim:
1.Consultanță pe Managementul de Performanță;
2.Coaching de Performanță;
3.Coaching de Carieră.
Date contact echipa Premian: 0735 519 633 , contact@premian.ro .