Tu ştii cum să scrii un anunţ de angajare?

Te-ai întrebat vreodată de ce în urma unui anunţ de angajare nu ai primit tocmai candidatul aşteptat? Noi îţi oferim câteva sfaturi utile referitoare la cerinţele pe care e important să le conţină textul tău.
Locul în care este publicat anunţul. De obicei, anunţurile publicate în mediul online sunt lungi şi pline de detalii inutile. Adesea, ele ajung la tot felul de potenţiali candidaţi şi nu la cei cu experienţă, care îndeplinesc condiţiile necesare angajării.
Sfat: dacă publicaţi anunţuri de angajare pe o platformă online, verificaţi ca acesta să fie încadrat într-o categorie bine stabilită şi cât mai simplu de „descifrat”.
Structura textului este de preferat să fie una simplă, deci anunţul să fie scurt, clar, concis şi atractiv. Detaliile pot îngreuna mesajul ce se doreşte a fi transmis şi îl pot transforma din anunţ într-o fişă a postului. Dacă sunt multe cerinţe şi este necesar ca potenţialii candidaţi să le ştie atunci când se prezintă la interviu, pentru a nu îngreuna textul, se recomandă să se folosească intertitluri. Acestea pot sublinia calităţile căutate la un angajat sau detaliile importante despre locul de muncă vizat.
Exprimările pompoase şi cerinţele exagerate pot descuraja candidaţii, chiar şi pe cei cu experienţă. Deci, dacă sunteți în căutarea unei persoane care să aibă abilităţi de comunicare bune, puteţi folosi expresia „disponibilitate şi capacitate de a aborda persoane necunoscute, astfel încât să le menţină interesul în timpul comunicării şi nu numai”. Pe de altă parte, angajatorii au tendinţa de a scrie în anunţ date din fişa postului (calificare, experienţa). Este recomandabil ca acestea să fie înlocuite cu aşteptările pe care le are de la angajat, respectiv cu câteva calităţi şi atuuri ale persoanei căutate, eventual responsabilităţile şi sarcinile cele mai importante pe care le va realiza după angajare.
În ceea ce privește titlul, vă sugerăm ca acesta să să fie strâns legat de job-ul căutat. El reprezintă partea cea mai importantă a anunţului şi poate atrage sau dimpotrivă. Acesta poate delimita audienţa şi poate scoate în evidenţă profilul persoanei căutate.
E bine ca fiecare anunţ să conţină 2-3 fraze descriptive referitoare la firma angajatoare: care este domeniul de activare, ce fel de companie este (autohtonă/investiţie străină) şi ce o diferenţiază pe piaţă. Logo-ul companiei sau alte detalii specifice pot fi infiltrate strategic pentru a oferi un impact mai impunător.
Important: amintiți-vă ca la sfârşit să apară datele de contact ale firmei în mod vizibil şi cât mai clar.
Când textul este scris, se cunoaşte profilul celui care urmează să fie angajat şi există şi informaţii care pot determina imaginea companiei, plasează-l unui coleg pentru a-l citi cu voce tare. Împreună vedeţi dacă se înţelege pentru ce post este creat textul şi dacă cel care este interesat de post reuşeşte să cunoască şi câteva detalii importante despre locul în care ar putea lucra.
Sper că v-am fost de folos! Numai texte clare!

Postăm articole pe tema Procesului de Recrutare pentru că oferim:
1.Servicii de Recrutare;
2.Consultanţă pe Managementul Performanţei;
3.Coaching de Carieră.

Date contact echipa Premian: 0735 519 633, contact@premian.ro.