5 recomandări pentru a face o primă impresie excelentă din primele secunde ale abordării tale telefonice

5 recomandari

În aria vânzărilor toţi clienţii trăiesc sub imperiul primei impresii. Ceea ce înseamnă că, deseori, decid în primele câteva secunde dacă îţi acordă încredere, atenţie şi timp atunci când îi abordezi pentru prima dată.

Cum sună însă multe dintre abordările noilor clienţi ale oamenilor de vânzări?
„Buna ziua, numele meu este X, vă sun din partea companiei Y şi vreau să vă prezint serviciile / produsele mele.” Iar tonul vocii omului de vânzări comunică foarte clar următorul mesaj nerostit: „nu-mi place ceea ce fac, știu că te deranjez, iartă-mă, vreau să-ţi vorbesc despre ce am eu, poate te interesează”.
Plecând de la această realitate, iată câteva recomandări:

#1 Sună întotdeauna având un motiv clar, simplu şi de interes pentru interlocutor.
Te asigur că nimeni nu-şi doreşte să asculte prezentarea serviciilor sau produselor tale. În general, clienţii îşi doresc să primească ceva de valoare cu minimum de efort şi de risc. Fiind conştient de valoarea acestui motiv pentru interlocutor, vei avea entuziasm şi încredere în glas, ceea ce este extrem de important pentru a face o bună primă impresie.

#2 Începe conversaţia cu „vă mulţumesc că mi-aţi răspuns” şi evită „mă scuzaţi că vă deranjez”.
Daca îl deranjai cu adevărat, nu ţi-ar fi răspuns la telefon. O variantă mai bună este să mulţumeşti clientului că a răspuns unui apel de pe un număr necunoscut şi să verifici dacă este, într-adevar, interlocutorul pe care-l cauţi.

#3 Evită întrebările „aveţi timp să stăm de vorbă” sau „vă pot răpi 3 minute”.
Pentru că nimeni nu are timp. Nici măcar 3 minute. Întreabă clientul dacă poate vorbi acum sau altă dată. Dacă clientul te întreabă despre ce este vorba, atunci mai mult ca sigur are timp acum.

#4 Prezintă-te foarte pe scurt, ca să ştie clientul cine eşti şi de unde să te ia.
Fără prea multe detalii, însă este necesară această etapă, altfel clientul va intra la bănuieli.

#5 Comunică motivul pentru care suni şi fă tot posibilul să-l determini pe client să vorbească.
Spre exemplu, „v-am sunat să vă ofer gratuit asta şi aş vrea să ştiu cum vi se pare propunerea mea”. Cu cât clientul începe să vorbească mai devreme şi mai mult, cu atât sunt mai mari şansele tale să deschizi cu succes un nou proces de vânzare.

Sursă articol: https://www.linkedin.com/pulse/cum-sa-faci-o-prima-impresieexcelenta-din-primele-secunde-enescu?trk=hp-feed-article-title-like

Postăm articole legate de vânzări pentru că oferim:
1. Training în vânzări;
2. Coaching de carieră;
3. Servicii de recrutare.
Date contact echipa Premian: 0735 519 633, contact@premian.ro