10 lucruri pe care un bun lider nu i le-ar cere angajatului

?

   Sunt mii de articole despre ce e important să faci pentru a deveni un lider bun. Acum să vorbim despre un alt aspect al leadserhip-ului, și anume, că e foarte dificil să fii un lider pentru că aceștia sunt nevoiți să spună întotdeauna adevărul și asta poate fi provocator de făcut. Cu toții știm că poate fi înfricoșător să spui adevărul. Ei pot ezita în a le spune directorului companiei că greșește sau să îi ia apărarea unui angajat. Totuși, liderii puternici fac asta tot timpul.
Este ușor să vezi un lider și să spui ”Da, păi pentru el e simplu, își poate găsi un job foarte repede, dacă îl pierde pe acesta.” Dar nimeni nu gândește așa, că ”îmi pot găsi un alt job în 5 minute dacă plec de aici, așa că le voi spune adevărul și voi suporta consecințele!” Cu toții avem momente de teamă și ne bâlbâim și ne încurcăm în cuvinte. La fel este și pentru lideri. De aceea, cu atât mai mult, să apreciem
liderii puternici care se prezintă în fața tuturor, așa cum sunt ei, autentici.

Liderii evită să le ceară angajaților.

1. Să își mintă clienții
Aproape fiecare om cu experiență profesională a trecut prin situația în care un angajat ghinionist a fost
forțat să modifice sau să creeze o idee eronată în interacțiunea cu un client, pentru că angajatorul nu a vrut să îi împărtășească adevărul. Și asta e incorect.

2. Să își mintă colegii
Dacă să forțezi angajații să mintă clientul e destul de rău, să se mintă colegii unii pe alții, este de 10 ori mai rău! Și totuși, acest aspect se întâmplă în multe locuri. Angajaților e posibil să li se spună ”Da, ai
nevoie de încă un om în departament și postul pentru care aștepti aprobare a fost pus în așteptare din cauza vânzărilor scăzute din ultimul semestru”, când, de fapt, vânzările au crescut pe ultimul semestru.
Când oamenii nu vor să explice de ce au luat o anumită decizie, mai puțin agreată de ceilalți, de multe ori mint.

3. Să își asume vina când ceva merge prost
Liderii își asumă responsabilitatea pentru tot ce se întâmplă în departamentul lor. Nu dau vina pe angajați când ceva merge eronat. Departamentul este vaporul lui, iar el este căpitanul. Acesta este
responsabil de tot ceea ce se întâmplă pe vapor. Un lider niciodată nu va lăsa un angajat să își asume vina când apare o provocare. Va spune, în schimb, ”eu sunt responsabil – era important să mă fi asigurat că ai fost instruit pe procedura respectivă, înainte să îți dau task-ul. Nu te simți rău, este în regulă”.

4. Să își anuleze sau amâne un concediu, fără să fie plătit
Nu toată lumea își poate alege zilele de concediu, dar un concediu deja ales, anunțat și stabilit, este sfânt.
În momentul în care un angajat a cumpărat biletele de avion, a făcut rezervări la un hotel, angajatorul e important să vadă perioada respectivă de concediu ca fiind de neatins. Deadline-urile nu se modifică pentru că un angajat a avut o cădere nervoasă, așa că un angajat de ce și-ar schimba planurile, doar pentru că cei din companie nu s-au organizat din timp, deși știau.
Dacă ești nevoit, ca și angajator, să îi modifici planurile de concediu ale unui angajat, ar fi bine să îi oferi un bonus, nu doar să îi plătești costurile asociate unei replanificări.

5. Să își spioneze colegii
Un lider nu le va cere angajaților săi să își spioneze colegii. Șefii se vor scuza zicând ”vreau să mă asigur că Gabriel înțelege cum e bine să gestioneze returnările – vrei să îl asculți când vorbește la telefon și
dacă o face corespunzător?” Este neprofesionist.

6. Să respecte reguli și proceduri stupide, doar pentru că există
Multe companii au încă proceduri vechi și greoaie; regulamente ineficiente. Responsabilitatea unui lider și manager presupune să vorbească cu cine se ocupă de crearea și îmbunătățirea regulamentelor, pentru a le rediscuta și dezvolta. Doar șefii își forțează angajații să respecte reguli , ”pentru că”.

7. Să își păstreze părerile și ideile pentru ei
Liderii spun ”vreau să îți ascult părarea!”. Șeful va spune ”păstrează-ți ideile pentru tine!”

8. Să accepte o evaluare negativă când, de fapt, merită una pozitivă
Un exemplu o prezintă pe Ana, care tocmai a avut cea de-a treia evaluare anuală. De doi ani, Ana a luat calificative maxime din partea managerului. La a treia evaluarea, managerul i-a spus ”Sunt nevoit să te evaluez cu calificativul nesatisfăcător anul acesta. Te descurci foarte bine, așa cum ți-am spus de multe ori. Te evaluez astfel pentru că firma noastră obligă managerii să aleagă un număr restrâns de persoane care pot primi mediu și peste medie, și sunt nevoit să le împart.”
Ana i-a răspuns că e ridicol și a început să își caute un job încă din seara respectivă.

9. Să lucreze ore întregi fără pauze
Un lider se asigură că ai lor colegi își iau pauze, atât mentale cât și fizice. Nu le pasă dacă petrec câteva momente pe Youtube sau că joacă ceva, cât timp își relaxează mintea.

10. Să păstreze tăcerea cu privire la lucruri care e important să fie discutate
Ultimul lucru pe care un lider l-ar face, ar fi să încerce să își cenzureze angajații, spre deosebire de șefi, care nu doresc ca ”rufele murdare” ale departamentului sau companiei, să fie curățate. Liderii vor să descopere provocările și să le soluționeze cât mai repede pentru ca echipa să continue să se dezvolte.

Sursă articol: https://www.forbes.com/sites/lizryan/2016/07/02/ten-things-a-good-manager-wont-askemployees-to-do/2/#2265a9116131

Postăm articole pe tema Leadership-ului pentru că oferim:

  1. Training pe leadership,
  2. Programe de Team Building,
  3. Consultanţă pe managementul performanţei.

Date contact echipa Premian: 0735 519 633, contact@premian.ro .